A-
A+
Jalasjärveläisten taksien yhteenliittymän yhteyshenkilönä toimivaa Kai Niemistä harmittaa se, että asioista tehdään tarpeettoman hankalia. Taksiyrittäjät ovat irtisanoneet vammaispalvelulain mukaisia kuljetuksia koskevan sopimuksensa JIK:n kanssa.
– Pyysimme JIK ky:tä järjestämään joulukuussa keskustelutilaisuuden koskien vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisia kuljetuksia. JIK katsoi, ettei tarvetta esitetynlaiseen tilaisuuteen ole. Tammikuun lopussa yhteenliittymä ilmoitti purkavansa JIK:n kanssa tehdyn sopimuksen.
Helmikuun lopussa käydyssä neuvottelussa JIK ei ollut halukas tulemaan vastaan yhdessäkään yhteenliittymän esittämässä asiassa, joten taksien yhteenliittymä päätti jatkaa sopimuksen purkamista muilta osin kuin omataksiasiakkailtaan.
Nykyinen sopimus päättyy näin ollen jo huhtikuun lopussa, heinäkuun lopun sijaan.
– Yksi isoimmista asioista on päivystys. Olemme esittäneet, että yhteenliittymä yhdessä hoitaa päivystyksen omalla vuorollaan. JIK vaatii, että jokainen yhteenliittymän yrittäjistä päivystää viikon vuorollaan. Taloudellisesti lopputulos on juuri sama JIK:lle.
Nieminen sanoo, että yhteispäivystyksen keskeinen etu on se, että kaikkia autotyyppejä on käytettävissä.
– Meidän mielestämme se on asiakaslähtöinen tapa. Tässä meidän mallissamme sekä JIK että asiakkaat saavat samalla rahalla parempaa palvelua, mutta jostakin syystä se ei sovi heille. Eniten tässä ihmetyttää se, että yhteispäivystys ei ole hintakysymys.
Lue lisää JP Kunnallissanomista.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely
A-
A+
Jalasjärveläisten taksien yhteenliittymän yhteyshenkilönä toimivaa Kai Niemistä harmittaa se, että asioista tehdään tarpeettoman hankalia. Taksiyrittäjät ovat irtisanoneet vammaispalvelulain mukaisia kuljetuksia koskevan sopimuksensa JIK:n kanssa.
– Pyysimme JIK ky:tä järjestämään joulukuussa keskustelutilaisuuden koskien vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisia kuljetuksia. JIK katsoi, ettei tarvetta esitetynlaiseen tilaisuuteen ole. Tammikuun lopussa yhteenliittymä ilmoitti purkavansa JIK:n kanssa tehdyn sopimuksen.
Helmikuun lopussa käydyssä neuvottelussa JIK ei ollut halukas tulemaan vastaan yhdessäkään yhteenliittymän esittämässä asiassa, joten taksien yhteenliittymä päätti jatkaa sopimuksen purkamista muilta osin kuin omataksiasiakkailtaan.
Nykyinen sopimus päättyy näin ollen jo huhtikuun lopussa, heinäkuun lopun sijaan.
– Yksi isoimmista asioista on päivystys. Olemme esittäneet, että yhteenliittymä yhdessä hoitaa päivystyksen omalla vuorollaan. JIK vaatii, että jokainen yhteenliittymän yrittäjistä päivystää viikon vuorollaan. Taloudellisesti lopputulos on juuri sama JIK:lle.
Nieminen sanoo, että yhteispäivystyksen keskeinen etu on se, että kaikkia autotyyppejä on käytettävissä.
– Meidän mielestämme se on asiakaslähtöinen tapa. Tässä meidän mallissamme sekä JIK että asiakkaat saavat samalla rahalla parempaa palvelua, mutta jostakin syystä se ei sovi heille. Eniten tässä ihmetyttää se, että yhteispäivystys ei ole hintakysymys.
Lue lisää JP Kunnallissanomista.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely
A-
A+
Jalasjärveläisten taksien yhteenliittymän yhteyshenkilönä toimivaa Kai Niemistä harmittaa se, että asioista tehdään tarpeettoman hankalia. Taksiyrittäjät ovat irtisanoneet vammaispalvelulain mukaisia kuljetuksia koskevan sopimuksensa JIK:n kanssa.
– Pyysimme JIK ky:tä järjestämään joulukuussa keskustelutilaisuuden koskien vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisia kuljetuksia. JIK katsoi, ettei tarvetta esitetynlaiseen tilaisuuteen ole. Tammikuun lopussa yhteenliittymä ilmoitti purkavansa JIK:n kanssa tehdyn sopimuksen.
Helmikuun lopussa käydyssä neuvottelussa JIK ei ollut halukas tulemaan vastaan yhdessäkään yhteenliittymän esittämässä asiassa, joten taksien yhteenliittymä päätti jatkaa sopimuksen purkamista muilta osin kuin omataksiasiakkailtaan.
Nykyinen sopimus päättyy näin ollen jo huhtikuun lopussa, heinäkuun lopun sijaan.
– Yksi isoimmista asioista on päivystys. Olemme esittäneet, että yhteenliittymä yhdessä hoitaa päivystyksen omalla vuorollaan. JIK vaatii, että jokainen yhteenliittymän yrittäjistä päivystää viikon vuorollaan. Taloudellisesti lopputulos on juuri sama JIK:lle.
Nieminen sanoo, että yhteispäivystyksen keskeinen etu on se, että kaikkia autotyyppejä on käytettävissä.
– Meidän mielestämme se on asiakaslähtöinen tapa. Tässä meidän mallissamme sekä JIK että asiakkaat saavat samalla rahalla parempaa palvelua, mutta jostakin syystä se ei sovi heille. Eniten tässä ihmetyttää se, että yhteispäivystys ei ole hintakysymys.
Lue lisää JP Kunnallissanomista.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely