A-
A+
”Arvioisimme, että jopa puolet hinauksista jää meiltä saamatta. Se on yrittäjälle rahallisesti hyvin merkittävä asia.”
Jari Vierula
Auto simahtaessa kesken taipaleen, tai kolarin sattuessa, luulisi hinausauton tulevan paikalle lähiseudulta. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole.
Vakuutusyhtiöt tarjoavat asiakkailleen palvelunumeroita, joiden kautta paikalle tulee yleensä jonkun hinausalan valtakunnallisen ketjun hinausauto. Paikalliset, ketjuihin kuulumattomat yrittäjät jäävät näin nuolemaan näppejään.
Mika Aho Peräseinäjoella toimivasta Ahon Kuljetus & Hinauksesta ja Michael Putz jalasjärveläisestä Auto- ja kolarikorjaamo M. Putzista ihmettelevät tilannetta.
– Eihän se ole asiakkaan tai vakuutusyhtiönkään etu, jos tänne lähtee hinausauto vaikka Seinäjoelta, kun me olisimme tässä ääressä. Ja loppupeleissähän tällaisen toiminnan maksaa kalliisti vakuutusasiakas vakuutusmaksuissaan, he huomauttavat.
Aho ja Putz muistuttavat, että asiakas voi itse tilata hinausapua paikalliselta yrittäjältä eikä vakuutusyhtiöiden tarjoamia palvelunumeroita ole mikään pakko käyttää. Paikallisen yrittäjän tekemä hinaus korvataan yhtälailla hinausvakuutuksesta.
– Usein asiakas ihmettelee, että et sinä tullutkaan hinaamaan, vaikka soitin vakuutusyhtiön numeroon. Näin se valitettavasti menee, Mika Aho harmittelee.
Michael Putz antaa esimerkin nykyisen toiminnan järjettömyydestä. Jos Jalasjärvellä autoilijan auto hajoaa kolmostiellä Putzin korjaamon vieressä, niin vakuutusyhtiön palvelunumeron kautta hinausauto ei tule naapurista vaan kaukaa muualta.
– Auto tulee meidän viereemme Seinäjoelta, jopa Lapualta tai Parkanosta. Aivan varmasti olisi kaikille osapuolille halvempaa ja järkevämpää käyttää paikallista yrittäjää.
Sama juttu, kun auto hajoaa Peräseinäjoella. Paikalle ei välttämättä tule läheltä Ahon hinausauto.
– Asiakkaalle olisi varmasti mieluisampaa, että paikalle tulisi paikallinen hinausauto vähintään puoli tuntia nopeammin kuin kauempaa tilattu, Aho huomauttaa.
Putzin yrityksessä tehdään myös kolarikorjauksia. Putzin mukaan vakuutusyhtiöillä on nähtävillä korjaamoille ohjauksessa aivan samanlainen toimintamalli kuin hinauksissa. Vakuutusyhtiöt suosivat omia sopimuskorjaamoitaan, vaikka ne olisivat kaukana asiakkaasta.
Isoihin ketjuihin kuulumattomilta hinausalan yrittäjiltä menee melkoinen määrä hinauksia ohi suun johtuen vakuutusyhtiöiden palvelunumeroiden ohjauksista ketjuille.
– Arvioisimme, että jopa puolet hinauksista jää meiltä saamatta. Se on yrittäjälle rahallisesti hyvin merkittävä asia, Aho ja Putz sanovat.
He painottavat, että asiakas voi itse valita käyttääkö paikallisia hinauspalveluita tai kolarikorjaamoa. Vakuutuksista työt korvataan aivan samalla tavalla.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely
A-
A+
”Arvioisimme, että jopa puolet hinauksista jää meiltä saamatta. Se on yrittäjälle rahallisesti hyvin merkittävä asia.”
Jari Vierula
Auto simahtaessa kesken taipaleen, tai kolarin sattuessa, luulisi hinausauton tulevan paikalle lähiseudulta. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole.
Vakuutusyhtiöt tarjoavat asiakkailleen palvelunumeroita, joiden kautta paikalle tulee yleensä jonkun hinausalan valtakunnallisen ketjun hinausauto. Paikalliset, ketjuihin kuulumattomat yrittäjät jäävät näin nuolemaan näppejään.
Mika Aho Peräseinäjoella toimivasta Ahon Kuljetus & Hinauksesta ja Michael Putz jalasjärveläisestä Auto- ja kolarikorjaamo M. Putzista ihmettelevät tilannetta.
– Eihän se ole asiakkaan tai vakuutusyhtiönkään etu, jos tänne lähtee hinausauto vaikka Seinäjoelta, kun me olisimme tässä ääressä. Ja loppupeleissähän tällaisen toiminnan maksaa kalliisti vakuutusasiakas vakuutusmaksuissaan, he huomauttavat.
Aho ja Putz muistuttavat, että asiakas voi itse tilata hinausapua paikalliselta yrittäjältä eikä vakuutusyhtiöiden tarjoamia palvelunumeroita ole mikään pakko käyttää. Paikallisen yrittäjän tekemä hinaus korvataan yhtälailla hinausvakuutuksesta.
– Usein asiakas ihmettelee, että et sinä tullutkaan hinaamaan, vaikka soitin vakuutusyhtiön numeroon. Näin se valitettavasti menee, Mika Aho harmittelee.
Michael Putz antaa esimerkin nykyisen toiminnan järjettömyydestä. Jos Jalasjärvellä autoilijan auto hajoaa kolmostiellä Putzin korjaamon vieressä, niin vakuutusyhtiön palvelunumeron kautta hinausauto ei tule naapurista vaan kaukaa muualta.
– Auto tulee meidän viereemme Seinäjoelta, jopa Lapualta tai Parkanosta. Aivan varmasti olisi kaikille osapuolille halvempaa ja järkevämpää käyttää paikallista yrittäjää.
Sama juttu, kun auto hajoaa Peräseinäjoella. Paikalle ei välttämättä tule läheltä Ahon hinausauto.
– Asiakkaalle olisi varmasti mieluisampaa, että paikalle tulisi paikallinen hinausauto vähintään puoli tuntia nopeammin kuin kauempaa tilattu, Aho huomauttaa.
Putzin yrityksessä tehdään myös kolarikorjauksia. Putzin mukaan vakuutusyhtiöillä on nähtävillä korjaamoille ohjauksessa aivan samanlainen toimintamalli kuin hinauksissa. Vakuutusyhtiöt suosivat omia sopimuskorjaamoitaan, vaikka ne olisivat kaukana asiakkaasta.
Isoihin ketjuihin kuulumattomilta hinausalan yrittäjiltä menee melkoinen määrä hinauksia ohi suun johtuen vakuutusyhtiöiden palvelunumeroiden ohjauksista ketjuille.
– Arvioisimme, että jopa puolet hinauksista jää meiltä saamatta. Se on yrittäjälle rahallisesti hyvin merkittävä asia, Aho ja Putz sanovat.
He painottavat, että asiakas voi itse valita käyttääkö paikallisia hinauspalveluita tai kolarikorjaamoa. Vakuutuksista työt korvataan aivan samalla tavalla.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely
A-
A+
”Arvioisimme, että jopa puolet hinauksista jää meiltä saamatta. Se on yrittäjälle rahallisesti hyvin merkittävä asia.”
Jari Vierula
Auto simahtaessa kesken taipaleen, tai kolarin sattuessa, luulisi hinausauton tulevan paikalle lähiseudulta. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole.
Vakuutusyhtiöt tarjoavat asiakkailleen palvelunumeroita, joiden kautta paikalle tulee yleensä jonkun hinausalan valtakunnallisen ketjun hinausauto. Paikalliset, ketjuihin kuulumattomat yrittäjät jäävät näin nuolemaan näppejään.
Mika Aho Peräseinäjoella toimivasta Ahon Kuljetus & Hinauksesta ja Michael Putz jalasjärveläisestä Auto- ja kolarikorjaamo M. Putzista ihmettelevät tilannetta.
– Eihän se ole asiakkaan tai vakuutusyhtiönkään etu, jos tänne lähtee hinausauto vaikka Seinäjoelta, kun me olisimme tässä ääressä. Ja loppupeleissähän tällaisen toiminnan maksaa kalliisti vakuutusasiakas vakuutusmaksuissaan, he huomauttavat.
Aho ja Putz muistuttavat, että asiakas voi itse tilata hinausapua paikalliselta yrittäjältä eikä vakuutusyhtiöiden tarjoamia palvelunumeroita ole mikään pakko käyttää. Paikallisen yrittäjän tekemä hinaus korvataan yhtälailla hinausvakuutuksesta.
– Usein asiakas ihmettelee, että et sinä tullutkaan hinaamaan, vaikka soitin vakuutusyhtiön numeroon. Näin se valitettavasti menee, Mika Aho harmittelee.
Michael Putz antaa esimerkin nykyisen toiminnan järjettömyydestä. Jos Jalasjärvellä autoilijan auto hajoaa kolmostiellä Putzin korjaamon vieressä, niin vakuutusyhtiön palvelunumeron kautta hinausauto ei tule naapurista vaan kaukaa muualta.
– Auto tulee meidän viereemme Seinäjoelta, jopa Lapualta tai Parkanosta. Aivan varmasti olisi kaikille osapuolille halvempaa ja järkevämpää käyttää paikallista yrittäjää.
Sama juttu, kun auto hajoaa Peräseinäjoella. Paikalle ei välttämättä tule läheltä Ahon hinausauto.
– Asiakkaalle olisi varmasti mieluisampaa, että paikalle tulisi paikallinen hinausauto vähintään puoli tuntia nopeammin kuin kauempaa tilattu, Aho huomauttaa.
Putzin yrityksessä tehdään myös kolarikorjauksia. Putzin mukaan vakuutusyhtiöillä on nähtävillä korjaamoille ohjauksessa aivan samanlainen toimintamalli kuin hinauksissa. Vakuutusyhtiöt suosivat omia sopimuskorjaamoitaan, vaikka ne olisivat kaukana asiakkaasta.
Isoihin ketjuihin kuulumattomilta hinausalan yrittäjiltä menee melkoinen määrä hinauksia ohi suun johtuen vakuutusyhtiöiden palvelunumeroiden ohjauksista ketjuille.
– Arvioisimme, että jopa puolet hinauksista jää meiltä saamatta. Se on yrittäjälle rahallisesti hyvin merkittävä asia, Aho ja Putz sanovat.
He painottavat, että asiakas voi itse valita käyttääkö paikallisia hinauspalveluita tai kolarikorjaamoa. Vakuutuksista työt korvataan aivan samalla tavalla.
Ajankohtaista
Uusimmat
Kysely